Hi tenim dret i volem administrar-nos

Votaré SI per poder-nos administrar nosaltres mateixos. Els fets ens han demostrat que l’estat espanyol no defensa els nostres interessos ni culturals, ni econòmics, ni la nostra voluntat i que no tenim altra sortida que gestionar-nos com un estat més dins la UE.

jsunyer.jpg
Jordi Sunyer

Tres preguntes em faig. Per què un referèndum d’autodeterminació? Per què votar sí a la independència? Per què ara?

Som un país, una terra, un poble, una història, una llengua, una cultura, una voluntat, una dignitat que ens vesteix com a nació amb tot el dret a decidir sobre el seu futur. Com a majoria dels catalans penso que és inqüestionable que tenim dret al referèndum.

Votaré SI per poder-nos administrar nosaltres mateixos. Els fets ens han demostrat que l’estat espanyol no defensa els nostres interessos ni culturals, ni econòmics, ni la nostra voluntat i que no tenim altra sortida que gestionar-nos com un estat més dins la UE. El cas dels científics és paradigmàtic. Treballem en xarxa amb col•legues d’arreu, de dins i fora l’estat espanyol, sense cap diferència entre ells. Però alhora competim amb tots ell pels fons de recerca. Nosaltres amb les mans lligades per la manca de suport a la recerca a Espanya. És aquí on rau el desencontre entre la manca de voluntat de l’estat espanyol per promoure la recerca i la manifesta voluntat del govern català i la societat catalana per promoure-la. Aquesta situació va en contra de l’èxit del model català de recerca, de la competitivitat dels seus centres i investigadors, i de la retenció del nostre talent jove que es veu obligat a emigrar. Un nou estat català defensaria la recerca, el coneixement i la cultura com una prioritat..

Ara és el moment, pel llarg camí des de la sentència de l’estatut, humiliant i desastrosa per als catalans.

Jordi Sunyer és Investigador del CREAL i catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública de la UPF. Autor de recerca de gran impacte sobre l’efecte de les exposicions ambientals durant el desenvolupament dels nens i, en especial, efectes de la contaminació de l’aire en el desenvolupament cognitiu.